سعید صادقی بروجردی؛ حسین منصوری؛ جواد بگمرادی
چکیده
هدف پژوهش حاضر تاثیر آگاهی از برند و آگاهی از مد بر تجربه لذت بخش، رضایت، قصد خرید و تبلیغات دهان به دهان در خرید پوشاک ورزشی در بین دانشجویان تربیت بدنی بود. روش تحقیق توصیفی- همبستگی و از نظر هدف، کاربردی بود. جامعه آماری مورد مطالعه حاضر را کلیه دانشجویان تربیت بدنی در سطح کشور تشکیل داده بودند، که در نهایت 367 نمونه براساس تخمین نمونه ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر تاثیر آگاهی از برند و آگاهی از مد بر تجربه لذت بخش، رضایت، قصد خرید و تبلیغات دهان به دهان در خرید پوشاک ورزشی در بین دانشجویان تربیت بدنی بود. روش تحقیق توصیفی- همبستگی و از نظر هدف، کاربردی بود. جامعه آماری مورد مطالعه حاضر را کلیه دانشجویان تربیت بدنی در سطح کشور تشکیل داده بودند، که در نهایت 367 نمونه براساس تخمین نمونه نرم افزار سمپل پاور گرداوری و مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. ابزار اندازهگیری پرسشنامه چیلدز و همکاران (2019) در مقیاس 5 ارزشی لیکرت بود اگاهی از مد 3 سوال؛ آگاهی از برند 4؛ رضایت 3؛ قصد خرید 3؛ تبلیغات دهان به دهان 3 و تجربه لذتبخش شامل 3 سوال بودند. جهت بررسی روایی صوریی پرسشنامه در اختیار 5 نفر از اساتید و دانشجویان دکتری مدیریت ورزشی قرار گرفت و پس از بررسی انها پرسشنامه نهایی طراحی به صورت انلاین در بین جامعه آماری پخش شد. نتایج حاکی از این بود که آگاهی از برند50/0؛ آگاهی از مد 225/0 بر تجربه لذت بخش اثرگذار بودند. تجربه لذت بخش 465/0 بر رضایت اثر گذار بود و رضایت نیز 69/0 و 45/0 در قصد خرید و تبلیغات دهان به دهان اثرگذار بود. بطور کلی اگر اگاهی از برند و مد در سطح بالایی ارزیابی شود منجر به تجربه لذت بخش و رضایت مشتریان در بین مشتریان خواهد گردید و در نتیجه تبلیغات دهان به دهان و قصد خرید مشتریان توسعه مییابد.